وقتی نوبت به خرید یک جفت کفش مخصوص دویدن میرسه گاهی میتونه به اندازه خریدن یک چیز بزرگتر مثل دوچرخه پیچیده باشه. منظورم اینکه من شما رو سرزنش نمیکنم به هر حال قرار هست مدت زیادی پاتون باشه, پس مهم هست که براتون مناسب باشه.

پس امروز با خودم فکر کردم چند نکته در مورد انتخاب کفش دویدن باهاتون به اشتراک بگذارم.

چه نوع کفش دویدن باید بپوشید و کی ؟

اول از همه چیزی که برای یک دونده نتیجه میده قرار نیست برای یک دونده دیگر هم نتیجه بده.
پس همینطور بی هدف سراغ خرید یک جفت کفش مخصوص دویدن نروید فقط چون ظاهرش رو دوست دارید یا دوستتون توصیه اش کرده. بهترین کاری که میتونید انجام بدید این هست که اگر یک جفت کفش مخصوص دویدن دارید که ازش راضی هستید میتونید الگوی ساییدگی کفی رو بررسی کنید تا ببنید چطور راه میروید و چه کفشی براتون مناسبه.

GettyImages 692780345.0 min - 35 مدل بهترین کفش های مخصوص دویدن مردانه و زنانه در سال 2020 با قیمت خرید

سه نوع دویدن داریم :
خنثی , چرخش بیش از حد و فوق چرخش

خوب ما از خنثی شروع میکنیم. چیزی که اینجا دنبالش هستیم ساییدگی در مرکز و وسط کف پا هست و در واقع از نظر بیو مکانیکی درست ترینش هست , چون حرکت رو به جلو و مستقیم داریم
حال میرویم سراغ چرخش بیش از حد و این رو میتونید با سایش بیشتر لبه های داخلی کفش شناسایی کنید و اگر شما هم این طور هستید نگران نباشید چون این مورد خیلی رایج هست و اغلب دلیلش جهش رو به داخل کمان پا و در برخی موارد کف پای صاف هست که به مرور این منجر به چرخش در حرکت میشود.

وقتی میدوید اگر دیدید لبه بیرونی کفش بیشتر دچار فرسایش شده به احتمال زیاد شما جزو فوق چرخنده ها هستید. این مورد زیاد رایج نیست و به طور معمول دلیلش زیاد بودن کمان پا هست که یعنی پا سفت و سختی دارید و باعث میشه روی لبه بیرونی کفشتون گام بگذارید و بردارید

 

انواع کفش دویدن: