Knee Pain - 10 حرکت ورزشی مناسب برای درمان زانو درد

درد زانو با فاصله زیادی یکی از رایج‌ترین دردهای بدن انسان است. هر فردی چه مرد و چه زن، از ورزشکار گرفته تا متخصص حوزه فناوری اطلاعات و از نوجوان تا سالمند ممکن است که با مشکلات زانو دست و پنجه نرم کند و منجر به ناتوانی جسمانی بزرگ و کاهش کیفیت زندگی شود. دلایل درد زانو مختلف هستند که بستگی به ساختار آسیب دیده دارد. غضروف، مینیسک، تاندون و رباط ساختارهای داخل و اطراف زانو هستند که بیش از سایر ساختارها آسیب‌پذیرند.

معتقدم که زانو بر اثر عوامل گوناگون که مرتبط با تحرک، قدرت، بیومکانیک و غیره هستند صدمه می‌بیند. در بسیاری از مواقع علت اصلی درد زانو ممکن است ناشی از وجود مشکل در لگن یا مچ پا باشد. به عنوان مثال افرادی که محدودیت تحرک در ناحیه مچ پا دارند بیشتر در معرض درد کشکک زانو یا اطراف آن هستند چون زانو سعی دارد که محدودیت حرکت مچ پا را جبران کند. این مقاله بهترین تمرینات فیزیوتراپی برای کاهش درد زانو را معرفی می‌کند اما همواره توصیه می‌کنم که قبل از آغاز هر برنامه تمرینی برای تسکین درد زانو با فیزیوتراپ خود مشورت کنید تا اینکه مطمئن شوید که تمرین موردنظر برای‌تان ایمن است.

 

 

 

تشخیص
در طول معاینه فیزیکی ، پزشک شما احتمالاً:

زانوی خود را از نظر تورم ، درد ، حساسیت ، گرما و کبودی قابل مشاهده بررسی کنید
بررسی کنید تا ببینید که می توانید قسمت پایینی پا را در جهات مختلف حرکت دهید
مفصل را فشار داده یا بکشید تا یکپارچگی ساختارهای زانوی شما ارزیابی شود
آزمایشات تصویربرداری
در برخی موارد ، پزشک ممکن است آزمایشاتی مانند:

اشعه ایکس. پزشک ممکن است در ابتدا انجام یک اشعه ایکس را توصیه کند ، که می تواند به شکستگی استخوان و بیماری مفصل تحلیل برنده کمک کند.
اسکن توموگرافی کامپیوتری (CT). سی تی اسکن ها با ترکیب اشعه ایکس از زوایای مختلف ، تصاویر مقطعی از قسمت داخلی بدن شما ایجاد می کنند. سی تی اسکن می تواند به تشخیص مشکلات استخوانی و شکستگی های ظریف کمک کند. نوع خاصی از سی تی اسکن می تواند نقرس را با دقت شناسایی کند حتی در شرایطی که مفصل ملتهب نباشد.
سونوگرافی. این فناوری از امواج صوتی برای تولید تصاویر در زمان واقعی از ساختارهای بافت نرم درون و اطراف زانوی شما استفاده می کند. پزشک شما ممکن است هنگام بررسی سونوگرافی بخواهد زانوی شما را به موقعیت های مختلف منتقل کند تا مشکلات خاصی را بررسی کند.
تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI). MRI با استفاده از امواج رادیویی و یک آهنربا قدرتمند تصاویر سه بعدی از قسمت داخلی زانوی شما را ایجاد می کند. این آزمایش به ویژه در آشکارسازی آسیب های بافت های نرم مانند رباط ها ، تاندون ها ، غضروف ها و عضلات بسیار مفید است.
تست های آزمایشگاهی
اگر پزشک شما به عفونت یا التهاب مشکوک باشد ، احتمالاً آزمایش خون و گاهی روشی به نام آرتروسنتز انجام می شود که در آن مقدار کمی مایعات از داخل مفصل زانوی شما با سوزن خارج می شود و برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه ارسال می شود.

رفتار
بسته به آنچه دقیقاً باعث درد زانوی شما می شود ، روش های درمانی متفاوت خواهد بود.

داروها
پزشک شما ممکن است داروهایی برای کمک به تسکین درد و درمان بیماری های اساسی مانند آرتریت روماتوئید یا نقرس تجویز کند.

درمان
تقویت عضلات اطراف زانوی شما باعث پایداری بیشتر آن می شود. پزشک شما ممکن است فیزیوتراپی یا انواع مختلف تمرینات تقویتی را براساس شرایط خاصی که باعث درد شما شده است ، توصیه کند.

اگر از نظر جسمی فعال هستید یا ورزشی انجام می دهید ، ممکن است به تمریناتی برای اصلاح الگوهای حرکتی که ممکن است روی زانوها تأثیر بگذارد و ایجاد روش خوب در حین ورزش یا فعالیت خود ، نیاز داشته باشید. ورزش برای بهبود انعطاف پذیری و تعادل شما نیز مهم است.

تکیه گاه های قوس ، گاهی اوقات با گوه در یک طرف پاشنه ، می توانند به شما کمک کنند تا فشار را از کنار زانو که بیشتر تحت تأثیر آرتروز قرار دارد ، دور کنید. در شرایط خاص ، ممکن است از انواع مختلف بریس برای محافظت و حمایت از مفصل زانو استفاده شود.

تزریق
در برخی موارد ، پزشک ممکن است تزریق دارو یا سایر مواد را مستقیماً به مفصل شما پیشنهاد دهد. مثالها عبارتند از:

کورتیکواستروئیدها. تزریق داروی کورتیکواستروئید به مفصل زانوی شما ممکن است به کاهش علائم شعله ور شدن آرتروز کمک کند و تسکین دردی را ایجاد کند که ممکن است چند ماه طول بکشد. این تزریق ها در همه موارد مثر نیستند.
اسید هیالورونیک. مایعی غلیظ ، مشابه مایعی که به طور طبیعی مفاصل را چرب می کند ، اسید هیالورونیک می تواند به زانوی شما تزریق شود تا تحرک را بهبود بخشد و درد را تسکین دهد. اگرچه نتایج مطالعه در مورد اثر بخشی این روش درمانی متفاوت بوده است ، اما تسکین در یک یا چند عکس ممکن است تا شش ماه طول بکشد.
پلاسمای غنی از پلاکت (PRP). PRP شامل غلظت بسیاری از فاکتورهای مختلف رشد است که به نظر می رسد التهاب را کاهش می دهد و باعث بهبود می شود. این نوع تزریق ها در افرادی که درد زانو ناشی از پارگی تاندون ، رگ به رگ شدن یا آسیب دیدگی است ، بهتر عمل می کند.
عمل جراحی
اگر آسیب دیدگی دارید که ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد ، معمولاً انجام فوری عمل ضروری نیست. قبل از تصمیم گیری ، جوانب مثبت و منفی هر دو روش توانبخشی غیر جراحی و بازسازی جراحی را در رابطه با مهمترین موارد برای شما در نظر بگیرید. در صورت انتخاب جراحی ، گزینه های شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

جراحی آرتروسکوپی. بسته به آسیب دیدگی شما ، پزشک شما می تواند آسیب مفصلی شما را با استفاده از یک دوربین فیبر نوری و ابزارهای باریک و بلند که فقط از طریق چند برش کوچک در اطراف زانوی شما قرار داده شده است ، بررسی و ترمیم کند. آرتروسکوپی ممکن است برای از بین بردن بدن شل شده از مفصل زانو ، برداشتن یا ترمیم غضروف آسیب دیده (به خصوص اگر باعث قفل شدن زانوی شما شود) و بازسازی رباط های پاره شده باشد.
جراحی تعویض جزئی زانو. در این روش ، جراح شما فقط آسیب دیده ترین قسمت زانوی خود را با قطعات ساخته شده از فلز و پلاستیک جایگزین می کند. جراحی را معمولاً می توان از طریق برش های کوچک انجام داد ، بنابراین احتمالاً شما با جراحی برای جایگزینی کل زانوی خود سریعتر از جراحی بهبود خواهید یافت.
تعویض کامل زانو. در این روش ، جراح شما استخوان و غضروف آسیب دیده استخوان ران ، استخوان ران و مچ دست شما را بریده و مفصل مصنوعی ساخته شده از آلیاژهای فلز ، پلاستیک های درجه یک و پلیمرها را جایگزین می کند.
درخواست وقت قبلی در کلینیک مایو
آزمایشات بالینی
کاوش در کلینیک مایو ، آزمایش روش های درمانی ، مداخلات و آزمایشات جدید به عنوان وسیله ای برای پیشگیری ، تشخیص ، درمان یا مدیریت این بیماری.

شیوه زندگی و درمان های خانگی
داروهای بدون نسخه - مانند ایبوپروفن (Advil ، Motrin IB ، دیگران) و ناپروکسن سدیم (Aleve) - ممکن است به تسکین درد زانو کمک کنند. برخی از افراد با مالیدن کرم های حاوی ماده بی حسی مانند لیدوکائین یا کپسایسین ، ماده ای که باعث گرم شدن فلفل چیلی می شود ، زانوی آسیب دیده را تسکین می دهند.

اقدامات مراقبت از خود برای زانوی آسیب دیده شامل موارد زیر است:

باقی مانده. از فعالیت های عادی خود کمی استراحت کنید تا فشارهای مکرر روی زانوی خود را کاهش دهید ، به جراحت فرصت دهید تا بهبود یابد و از آسیب بیشتر جلوگیری کند. یک یا دو روز استراحت ممکن است تمام نیاز شما برای آسیب دیدگی جزئی باشد. آسیب شدیدتر احتمالاً به زمان بهبودی بیشتری نیاز دارد.
یخ. یخ هم درد و هم التهاب را کاهش می دهد. کیسه نخود فرنگی منجمد به خوبی کار می کند زیرا کل زانوی شما را پوشانده است. همچنین می توانید از کیسه یخ پیچیده شده در یک حوله نازک برای محافظت از پوست خود استفاده کنید. اگرچه یخ درمانی به طور کلی بی خطر و م effectiveثر است ، اما به دلیل خطر آسیب به اعصاب و پوست ، بیش از 20 دقیقه از یخ استفاده نکنید.
حرارت. ممکن است با استفاده از بسته حرارتی یا بطری آب گرم در ناحیه دردناک زانوی خود تسکین درد را تجربه کنید.
فشرده سازی این به جلوگیری از تجمع مایعات در بافتهای آسیب دیده کمک می کند و تراز و پایداری زانو را حفظ می کند. به دنبال یک باند فشاری سبک ، تنفس و چسبنده خود باشید. باید به اندازه کافی محکم باشد تا بتواند زانوی شما را تحریک کند و بدون اختلال در گردش خون.
ارتفاع برای کمک به کاهش تورم ، سعی کنید پای آسیب دیده خود را روی بالش قرار دهید یا در یک تختخواب نشسته باشید.
پزشکی جایگزین
گلوکزآمین و کندرویتین. نتایج مطالعه در مورد اثر بخشی این مکمل ها در تسکین درد آرتروز مخلوط شده است.
طب سوزنی تحقیقات نشان می دهد که طب سوزنی ممکن است به تسکین درد زانو ناشی از آرتروز کمک کند. طب سوزنی شامل قرار دادن سوزن های نازک مو در پوست شما در مکان های خاص بدن است.
آماده شدن برای قرار شما
شما احتمالاً با مراجعه به پزشک خانواده خود شروع خواهید کرد. بسته به علت مشکل شما ، وی ممکن است شما را به پزشکی متخصص در بیماری های مفصلی (روماتولوژیست) ، جراحی مفصل (جراح ارتوپدی) یا پزشکی ورزشی ارجاع دهد.

آنچه شما می توانید انجام دهید
قبل از قرار ملاقات ، ممکن است بخواهید لیستی از پاسخ س questionsالات زیر را بنویسید:

چه زمانی علائم را تجربه کردید؟
آیا آسیب خاصی باعث آسیب دیدگی زانوی شما شده است؟
آیا علائم شما مداوم بوده است یا گاه به گاه؟
علائم شما چقدر شدید است؟
به نظر می رسد چه مواردی ، علائم شما را بهبود می بخشد؟
چه چیزی ، در صورت وجود ، علائم شما را بدتر می کند؟
چه داروها و مکمل هایی را به طور منظم مصرف می کنید؟
چه انتظاری از پزشک خود دارید
پزشک شما ممکن است برخی از سوالات زیر را بپرسد:

آیا ورزش می کنید یا ورزش می کنید؟
آیا درد ناشی از جراحت بوده است؟
آیا تورم ، بی ثباتی یا قفل شدن زانو را تجربه می کنید؟
آیا علائمی در مناطق دیگر یا فقط در زانوی خود دارید؟
آیا تابحال زانو درد داشته اید؟ اگر چنین است ، آیا می دانید علت چیست؟

شما می توانید کارهای زیادی را برای کمک به درد زانو انجام دهید ، چه به علت آسیب اخیر یا آرتروز باشد که سالها دارید.

این 11 بایدها و نبایدها را دنبال کنید تا به زانوها کمک کنید بهترین حالت را داشته باشند.

زیاد استراحت نکنید. استراحت زیاد می تواند عضلات شما را ضعیف کند ، که می تواند درد مفاصل را بدتر کند . یک برنامه تمرینی برای زانوهایتان بیابید و به آن بچسبید. اگر مطمئن نیستید که کدام حرکات بی خطر هستند و یا چقدر می توانید انجام دهید ، با پزشک خود یا یک متخصص طب فیزیکی صحبت کنید.

آیا ورزش . ورزش های قلبی باعث تقویت ماهیچه هایی می شوند که از زانوی شما پشتیبانی می کنند و انعطاف پذیری را افزایش می دهند. تمرین با وزنه و کشش نیز انجام دهید. برای کاردیو ، برخی از گزینه های خوب شامل پیاده روی ، شنا ، ایروبیک در آب ، دوچرخه سواری ثابت و بیضوی است. تای چی همچنین ممکن است به کاهش سفتی و بهبود تعادل کمک کند.

خطر سقوط نکنید. زانوی دردناک یا ناپایدار می تواند احتمال سقوط را ایجاد کند که این امر باعث آسیب بیشتر به زانو می شود. با اطمینان از روشن بودن خانه ، استفاده از نرده روی راه پله ها و استفاده از نردبان محکم یا چهارپایه پا در صورت نیاز به رسیدن به چیزی از قفسه بلند ، خطر سقوط خود را کنترل کنید.

از "RICE" استفاده کنید. استراحت ، یخ ، فشرده سازی و ارتفاع (RICE) برای درد زانو ناشی از آسیب دیدگی جزئی یا شعله ور شدن آرتروز مفید است. به زانوی خود کمی استراحت دهید ، برای کاهش تورم یخ بزنید ، باند فشاری بپوشید و زانوی خود را بالا نگه دارید.

از وزن خود غافل نشوید . اگر اضافه وزن دارید ، کاهش وزن باعث کاهش فشار روی زانو می شود. شما حتی نیازی به رسیدن به وزن "ایده آل" خود ندارید. تغییرات کوچکتر هنوز هم تغییری ایجاد می کنند.

در استفاده از وسایل کمکی خجالتی نباشید. عصا یا عصا می تواند فشار را از زانوی شما بردارد. آتل زانو و بریس می توانند به شما در ثابت ماندن کمک کنند.

طب سوزنی را در نظر بگیرید . این نوع طب سنتی چینی ، که شامل قرار دادن سوزن های ظریف در نقاط خاصی از بدن است ، به طور گسترده ای برای تسکین انواع مختلف درد استفاده می شود و ممکن است به درد زانو کمک کند.

اجازه ندهید کفش هایتان شرایط را بدتر کنند . کفی های بالشتکی می توانند استرس زانوها را کاهش دهند. برای آرتروز زانو ، پزشکان اغلب کفی های مخصوصی را که در کفش خود قرار می دهید ، توصیه می کنند. برای یافتن کفی مناسب ، با پزشک خود یا یک متخصص فیزیوتراپی صحبت کنید.

با دما بازی کنید. در 48 تا 72 ساعت اول پس از آسیب دیدگی زانو ، از یک بسته سرد برای کاهش تورم و بی حس شدن درد استفاده کنید. کیسه پلاستیکی یخ یا نخود فرنگی منجمد به خوبی کار می کند. آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه سه یا چهار بار در روز استفاده کنید. بسته یخ خود را در یک حوله بپیچید تا با پوست شما مهربان باشد . پس از آن ، می توانید با یک حمام گرم ، پد گرم کننده یا حوله گرم به مدت 15 تا 20 دقیقه ، سه یا چهار بار در روز گرم کنید.

مفصل (مفصل) خود را شیشه نکنید. تمرینات با شدت بالا می تواند باعث زخم شدن بیشتر زانوها شود. از ورزشهای نامناسب مانند دویدن ، پریدن و کیک بوکسینگ خودداری کنید. همچنین از انجام ورزش هایی مانند لانگ و اسکات عمیق که استرس زیادی به زانوها وارد می کنند خودداری کنید. اینها می توانند درد را بدتر کنند و اگر به درستی انجام نشوند باعث آسیب می شوند.

مشاوره تخصصی بگیرید اگر درد زانوی شما جدید است ، برای بررسی آن به پزشک مراجعه کنید. بهتر است بدانید که با ASAP سر و کار دارید ، بنابراین می توانید از آسیب بیشتر جلوگیری کنید.

درد خود را بسنجید
اگر دچار درد خفیف تا متوسط ​​زانو هستید ، اغلب می توانید آن را در خانه درمان کنید. چه به دلیل پیچ خوردگی یا آرتروز ، روش های مختلفی برای کنترل آن وجود دارد.

درد ناشی از التهاب ، آرتروز یا آسیب دیدگی جزئی اغلب بدون کمک پزشکی برطرف می شود. درمان های خانگی می توانند سطح راحتی شما را بهبود بخشیده و به شما در مدیریت علائم کمک کنند.

اما اگر درد متوسط ​​تا شدید است ، یا علائم ادامه دارد یا بدتر می شود ، ممکن است لازم باشد برای ارزیابی کامل به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های درمانی و مکمل های جایگزین که ممکن است به تسکین درد زانوی شما کمک کنند ، در ادامه مطلب بخوانید.

1. RICE را برای کشیدگی و پیچ خوردگی امتحان کنید
اگر پای خود را پیچانده اید ، زمین خورده اید ، یا زانوی خود را کشیده یا رگ به رگ کرده اید ، به یاد آوردن اختصار "RICE" مفید خواهد بود:

R est
من م
C ompression
E levation
از پاهای خود پایین آمده و یک کمپرس سرد یا کیسه یخ به زانو بمالید . اگر فاقد یخ مفید باشید ، سبزیجات منجمد ، مانند نخود فرنگی نیز مفید خواهند بود.

برای جلوگیری از تورم ، زانوی خود را با یک باند فشاری بپیچید ، اما نه خیلی محکم ، گردش خون را قطع می کند. در حالی که در حال استراحت هستید ، پای خود را بالا نگه دارید.

خرید بانداژهای فشاری وکمپرس سرد بصورت آنلاین.


2. تای چی
تای چی یک فرم باستانی چینی از ورزش ذهن و بدن است که تعادل و انعطاف پذیری را بهبود می بخشد.

در یک مطالعه 2009منبع مورد اعتماد، محققان دریافتند که تمرین تای چی به ویژه برای افراد مبتلا به آرتروز (OA) مفید است . رهنمودهای کالج آمریکایی روماتولوژی و بنیاد آرتروز آن را به عنوان یک گزینه درمانی برای OA توصیه می کنند.

تای چی می تواند به کاهش درد و افزایش دامنه حرکت کمک کند. همچنین شامل تنفس عمیق و آرامش است. این جنبه ها همچنین ممکن است به کاهش استرس کمک کرده و به شما در مدیریت درد مزمن کمک کنند.

برای شروع کار با تای چی اینجا را کلیک کنید.

3. ورزش کنید
ورزش روزانه می تواند به شما در تقویت ماهیچه ها و حفظ تحرک کمک کند. این یک ابزار ضروری برای درمان OA و سایر دلایل درد زانو است.

استراحت دادن به پا یا محدود کردن حرکت ممکن است به شما کمک کند تا از درد جلوگیری کنید ، اما همچنین می تواند مفصل را سفت کرده و بهبودی آهسته را ایجاد کند. در مورد OA ، ورزش کافی ممکن است سرعت آسیب به مفصل را تسریع کند.

متخصصان دریافته اند که برای افراد مبتلا به OA ، تمرین با یک شخص دیگر می تواند به خصوص مفید باشد. این می تواند یک مربی شخصی یا یک دوست ورزشی باشد. کارشناسان همچنین به افراد توصیه می کنند فعالیتی را که از آن لذت می برند پیدا کنند.

فعالیت های کم اثر گزینه خوبی مانند موارد زیر است:

دوچرخه سواری
پیاده روی
شنا یا ورزش در آب
تای چی یا یوگا
با این حال ، اگر انجام دهید:

آسیب ، مانند پیچ ​​خوردگی یا کشیدگی
درد شدید زانو
شعله ور شدن علائم
وقتی پس از آسیب دیدگی به فعالیت خود بازگشتید ، ممکن است لازم باشد گزینه ملایم تری نسبت به آنچه معمولاً استفاده می کنید انتخاب کنید.

از دکتر خود یا یک فیزیوتراپیست بخواهید تا به شما کمک کند برنامه ای مناسب خود را طراحی کنید و با تغییر علائم آن را متناسب کنید.

این تمرینات تقویت عضلات را برای زانو امتحان کنید.

4. مدیریت وزن
اضافه وزن و چاقی می تواند فشار بیشتری به مفاصل زانوی شما وارد کند. طبق بنیاد آرتروز ، 10 پوند وزن اضافی می تواند بین 15 تا 50 پوند فشار به یک مفصل اضافه کند.

این بنیاد همچنین ارتباط بین چاقی و التهاب را یادداشت می کند. به عنوان مثال ، افراد با شاخص توده بدن بالا (BMI) بیشتر از افراد با BMI پایین احتمال ابتلا به OA دست را دارند.

اگر یک مشکل سلامتی طولانی مدت باعث درد در زانوها شود ، مدیریت وزن ممکن است با کاهش فشار روی علائم به شما کمک کند.

اگر زانو درد دارید و BMI بالا دارید ، پزشک می تواند در تعیین وزن هدف به شما کمک کند و برنامه ای برای کمک به شما در رسیدن به هدف خود تنظیم کند. این احتمالاً شامل تغییرات رژیم غذایی و ورزش خواهد بود.

درباره کاهش وزن و درد زانو بیشتر بدانید.


5. گرما و سرما درمانی
یک پد گرم کننده می تواند در هنگام استراحت به زانوی شما ، درد را کاهش دهد. درمان سرماخوردگی می تواند به کاهش التهاب کمک کند.

در اینجا چند نکته برای استفاده از گرما و سرما درمانی آورده شده است :

بین سرما و گرما جایگزین کنید.
هر بار تا 20 دقیقه حرارت دهید.
برای 2 روز اول پس از آسیب دیدگی ، به مدت 20 دقیقه ، چهار تا هشت بار در روز از پد های سرد استفاده کنید.
طی 24 ساعت اول پس از آسیب دیدگی بیشتر از یک بسته ژل یا بسته سرد دیگر استفاده کنید.
هرگز یخ را مستقیماً روی پوست قرار ندهید.
قبل از استفاده ، بررسی کنید که پد حرارتی خیلی گرم نیست.
اگر در حین شعله ور شدن مفصل شما گرم است از گرما درمانی استفاده نکنید.
دوش آب گرم یا حمام در صبح ممکن است باعث سفت شدن مفاصل شود.
پارافین و پمادهای حاوی کپسایسین از دیگر روشهای اعمال گرما و سرما است.

خرید پد های گرمایشی.

6. پماد گیاهی
در مطالعه ای در سال 2011 ، محققان اثرات تسکین دهنده درد یک ماده نمکی ساخته شده از:

دارچین
زنجبیل
بنه
روغن کنجد
آنها دریافتند که این نمک به همان اندازه کرم های بدون آرتروز بدون نسخه حاوی سالیسیلات ، یک درمان موضعی برای تسکین درد ، م effectiveثر است.

برخی از افراد این نوع درمان ها را م workثر می دانند ، اما شواهد کافی برای اثبات تأثیر هرگونه درمان گیاهی بر درد زانو وجود ندارد.

بهتر است قبل از استفاده از روش های درمانی جایگزین با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

خبرنامه خط سلامت
ایمیل هفتگی آرتروز را دریافت کنید
برای اینکه انگیزه و حرکت خود را حفظ کنید ، به روزرسانی های درمانی و نکات مربوط به مدیریت درد را برای شما ارسال می کنیم.

ایمیل خود را وارد کنید
حریم خصوصی شما برای ما مهم است . هر اطلاعاتی که از طریق این وب سایت به ما ارائه می دهید ممکن است توسط ما در سرورهای واقع در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا قرار گیرد. اگر موافق چنین جایگاهی نیستید ، اطلاعات را ارائه ندهید.

7. پوست بید
بعضی اوقات افراد از درد پوست بید برای دردهای مفصلی استفاده می کنند ، زیرا ممکن است به تسکین درد و التهاب کمک کند. با این حال،مطالعاتمنبع مورد اعتماد شواهد مداوم کافی برای اثبات عملکرد آن پیدا نکرده اند.

برخی از موارد ایمنی نیز ممکن است وجود داشته باشد. قبل از اینکه پوست بید را امتحان کنید ، اگر با پزشک خود مشورت کنید:

مشکلات گوارشی ، دیابت یا مشکلات کبدی دارند
را رقیق کننده خون یا مواد مخدر به کاهش فشار خون
داروی ضدالتهاب دیگری استفاده می کنند
در حال مصرف استازولامید برای درمان حالت تهوع و سرگیجه هستند
آلرژی به آسپرین دارند
زیر 18 سال دارند
قبل از استفاده از هر داروی طبیعی یا جایگزین با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

8. عصاره زنجبیل
زنجبیل به اشکال مختلف در دسترس است ، از جمله:

مکمل
چای زنجبیل ، از قبل ریشه دار یا خانگی از ریشه زنجبیل است
ادویه آسیاب شده یا ریشه زنجبیل برای افزودن طعم به غذاها
نویسندگان یک مطالعه در سال 2015 دریافتند که زنجبیل هنگامی که مردم از آن در کنار یک نسخه درمانی برای آرتروز استفاده می کنند ، به کاهش درد آرتروز کمک می کند.

روش های درمانی برای جلوگیری از: گلوکزآمین ، سولفات کندرویتین و موارد دیگر
سایر روشهای درمانی که افراد گاهی اوقات استفاده می کنند:

مکمل های گلوکوزامین
مکمل های سولفات کندرویتین
هیدروکسی کلروکین
تحریک الکتریکی عصب از راه پوست (TENS)
کفش و کفی اصلاح شده
با این حال ، دستورالعمل های فعلی به افراد توصیه می کنند که از این روش های درمانی استفاده نکنند. تحقیقات نشان نداده است که آنها مثر هستند. برخی حتی ممکن است اثرات سوئی داشته باشند.

سازمان غذا و دارو (FDA) مکمل ها و سایر داروهای گیاهی را تنظیم نمی کند. این بدان معناست که شما نمی توانید از آنچه یک محصول دارد یا از تأثیر آن مطمئن باشید.

قبل از انجام هرگونه درمان مکمل ، با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید این روش برای شما مناسب است.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم
شما می توانید بسیاری از دلایل درد زانو را در خانه درمان کنید ، اما برخی از آنها نیاز به مراقبت پزشکی دارند.

در صورت مشاهده هر یک از موارد زیر با پزشک خود تماس بگیرید:

درد و تورم شدید
تغییر شکل یا کبودی شدید
علائم در سایر قسمت های بدن
علائمی که بیش از چند روز ادامه دارد یا به جای بهتر شدن ، بدتر می شوند
سایر شرایط سلامتی که می تواند بهبودی را پیچیده کند
علائم عفونت ، مانند تب
پزشک معاینه بدنی انجام می دهد. آنها ممکن است برخی آزمایشات مانند آزمایش خون یا اشعه ایکس را انجام دهند.

اگر مشکلی دارید که نیاز به کمک پزشکی دارد ، هرچه زودتر ارزیابی و شروع به درمان کنید ، چشم انداز بهتری خواهید داشت.